Kerststallen in de Joriskerk – nu digitaal

Beste bezoeker van de kerstgroepen tentoonstelling van de Joriskerk,

In zeer verschillende verbeeldingen uit landen over de hele wereld, van heel klein, passend in een notendop of luciferdoosje tot groteske voorstellingen met herders en wijzen en dieren van divers pluimage en mensen even kleurrijk als de bewoners van de aarde, van traditionele voorstellingen tot en met hedendaagse, de kerstgroepen vertellen ons de goede boodschap van kerst:
God is mens geworden in de gestalte van een kwetsbaar mensenkind. In al zijn menselijkheid is God Immanuel, dat is God met ons, geworden.

De boodschap van kerst geeft ons hoop en licht, zeker in deze tijd, waarin corona de mensen treft, lichamelijk, sociaal, psychisch en economisch. Een tijd, waarin de onrechtvaardige kloof tussen rijk en arm nog eens extra duidelijk wordt. En onze aardbol zucht onder de klimaatverstoring.
Laat de boodschap van kerst ons moed en vertrouwen geven voor nu en voor de toekomst en ons aanzetten om licht en hoop te delen.

Veel plezier bij bekijken van de tentoonstelling,

Namens de Missionaire Werkgroep
Gerda Silvis-Andringa (voorzitter)

Bekijk hier de kerststallen 2021

Lader Bezig met laden…
EAD logo Duurt het te lang?

Opnieuw laden Laad het document opnieuw
| Open Openen in nieuwe tab